Selasa, Oktober 06, 2015

MAN TURN; MAN SCORE. PADU!

MAN TURN; MAN SCORE. PADU!
Sudah beberapa ketika juga legenda bola sepak Malaysia ini kurang mendapat publisiti, dan lebih senang untuk ‘low profile’. Selepas ke perlawanan Ex-Selangor dan Ex-Sabah; berkunjung sebentar untuk bertemu antara penyerang terbaik Malaysia sepanjang zaman ini: Coach Azman Adnan.
Ketika ditanya keadaan terkini, sambil tersenyum mesra beliau menyatakan: “Saya kini okay sahaja. Bahagia sebab dapat luangkan lebih masa bersama isteri dan keluarga tersayang.”
Beliau juga sempat menitipkan sedikit penghargaan buat para peminat dan penyokong beliau: “Terima kasih kepada G19, Retro Bola Sepak dan semua yang sudi menyokong saya dari dulu sampai sekarang. ALLAH sahajalah yang mampu membalasnya...”
Ketika ditebak pelbagai isu panas yang dikaitkan dengan beliau, dengan tenang beliau menjelaskan: Terserah kepada mereka yang suka menyebarkan pelbagai versi cerita. ALLAH SWT jugalah yang mengetahui segalanya...”
Sebelum menutup bicara, beliau menitipkan: “Saya tetap saya, anak bekas tentera yang pernah hidup susah di Flat Sri Melaka. Terlalu banyak dugaan sudah saya lalui dalam hidup ini. Atas sokongan keluarga dan kawan-kawan lah, saya mampu berdiri sampai hari ini.”
Sambil bergurau beliau menuturkan: “Orang nak tuduh apa, terserahlah. Itu lumrah. Bak kata iklan: Man tak kisah...”
Kepada Coach Man Turn; terima kasih atas segala jasa dan bakti yang dicurahkan. Semoga kita terus menghargai bekas atlet tempatan yang masih hidup. Usah hanya hargai bila sudah tiada. Kalau bukan sekarang, bila lagi? Kalau bukan kita, siapa lagi?...
Padu & Grande selamanya. Man Turn; Man Score. Padu!
.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...